tirsdag 15. mars 2011

She's So Cute10 - Tæsj!

Det er midt i måneden og det betyr ny gjestedesigner her hos oss i TJSC!

Denne gangen har vi vært så heldige å få besøk av Therese, eller Tæsj som hun er mer kjent som i bloggverden, som lager de lekreste kreasjonene! Har dere sett hvordan hun leker seg med maling og stifter?


Ta turen innom bloggen hennes - http://taesj.blogspot.com - inspirerende til tusen!

Og her er hva Therese selv skriver om seg selv og scrappingen sin:

Jeg startet med scrapping høsten 2008 da jeg hadde mammapermisjon. Jeg visste ikke hva scrapbooking var før dette, men skjønte med en gang at dette var hobbyen for meg! Vips så hadde jeg litt utstyr og hadde meldt meg på et kveldstreff med andre scrappere. Jeg ble godt tatt imot av scrapperne i Tønsberg. Mai 2009 ble jeg medlem i designteamet til Gode Minner.

Alt inspirerer meg! Ting, former og farger rundt meg. Mest av alt er det bildene jeg tar i hverdagen. Som hobbyfotograf er det stas å kunne bruke bildene til noe som scrapping, og ikke bare ha de i en mappe inni en mappe inni en annen mappe på datan Det hender også at jeg blir så inspirert av bare et mønsterark eller scrappepynt, så jeg må ta et bilde som passer til!


Ting jeg må ha fremme når jeg scrapper er stiftemaskin, gesso og bølgepapp. Kniv og skjærebrett blir også mye brukt. Jeg er veldig glad i å bruke blomster. Har jo en liten gutt, så det må bli litt blomster med på hans LOer. Jeg pleier å legge til noe røft sammen med blomstene for å få det litt mer guttete.
Hvis jeg trenger inspirasjon er det mange bloggere jeg pleier å stikke innom. Det er jo så utrooolig mange flinke rundtomkring!! Jeg vil trekke frem Camillen, som har noen kjempeflotte verk i bloggen sin om dagen. Ellers nevner jeg i fleng, Nabon, Brit, Ingvild Bolme, Kreative Kikki, Vibeke, Ruffa… lista er lang!

Når jeg skal scrappe en LO, tar det aldri lang tid. Jeg legger bildene på en 12x12 eller lettersize, ser med en gang hvor på arket de skal plasseres, og da har jeg LOen i hodet. Jeg pleier å lime veldig fort, for da slipper jeg å prøve ut masse greier. Det første jeg gjør blir alltid best, merkelig nok.
Jeg har ingen spesiell stil eller teknikk jeg liker å bruke i scrappingen. Jeg vil gjerne prøve nye ting hele tiden. Så var det bare å ha tid til det. I en hektisk hverdag er det ikke alltid tid til å sette seg ned med hobbystæsjet. Gleder meg veldig til å treffe mange på treff utover våren. Da skal det i hvert fall scrappes og skravles!

Utfordringen fra meg blir å lage enten en LO eller noe annet om du vil, hvor du bruker bruntoner, men gjerne andre farger ved siden av det. Det skal synes at flere brunfarger er brukt på noe vis. I tittelen på prosjektet skal det kun brukes tall. (Haaar så mye tall, får jo aldri brukt de). Jeg gleder meg masse til å se resultatene.


Utfordringen er altså å bruke tall som tittel, og scrappe i bruntoner!
Her er tæsj sitt bidarg:


Og sjekk den lekre premien Therese stiller med:


Vårt eget designteam har selvsagt tatt utfordringen og scrappet brune tall! Her er det vi har laget - vi håper du vil vise oss dine ting! :)


Pia


Gunn-Elin



Camilla

Stempel fra Tim Holtz, blomster og bling fra Prima, knapper.


Anja



Isabell



Asil
Jeg er veldig inspirert av Camillas sin flotte LO - så nydelig - så inspirert at det grenser mot plagiat! Takk for lånet, Camilla! :)

Gammel bokside, gammelt noteark, bokstaver fra Jenni Bowlin, dymo, blomster, papir og bling fra prima, kraft kartong.

Line



Premien kan bli din om du legger inn bidraget ditt (eller dine ;)) nedenfor. Fristen er som vanlig siste dag i måneden - 31. mars kl 23.59.



1 kommentar:

Vibeke sa...

Super dyktig gjest dere har denne måneden!! Takk for en flott utfordring:):)