fredag 6. juni 2014

She`s so cute - juni

Ny måned betyr ny gjest! Denne gangen en flott dame fra Sverige!




Jag är 37 år gammal och bor i Edsbyn i Sverige med min sambo och våra tre barn. Scrapbooking är min stora passion. Den ger mig avkoppling, sinnesro och glädje.
Min stil varierar lite efter humör men jag använder gärna vit cardstock som bakgrund och utnyttjar oftast bara en del av papperets yta. Jag gillar Clean and simple stilen och scrappar ofta så men med lite extra dekorationer.
Jag har en blogg och tycker om att delta i tävlingar för det ger mig en liten extra kick att komma igång och man får utmana sig själv i både stil och tänk.

1. Når startet du med scrappingen?
Jag började att scrappa lite smått 2007 när jag väntade tvillingar och blev sjukskriven. Sen följde         många år med kaosigt småbarnsliv och det var egentligen inte förrän jag började blogga 2012 som mitt scrappande satte fart ordentligt och jag hittade min egen stil på ett annat sätt och jag började delta i utmaningar.

2. Hva inspirerar deg?
Jag kan bli inspirerad av att titta på ett foto som jag har tagit och se hur jag vill bygga upp min layout utifrån det. Sen tittar jag även mycket på andras bloggar, Pinterest och andra sociala medier. Tävlingar och utmaningar är annat som inspirerar mig mycket. Ibland är det skönt att ha en skiss att utgå ifrån om jag har svårt att komma igång.

3. Er det noe du ikke klare deg uten av utstyr/staesj&etc?
Just nu gör jag många bakgrunder genom att stämpla med en dyna på plast, alternativt spraya mist på plast, och sen spraya på vatten på plasten och färgen och sedan lägga mitt vita cardstock på plasten. Så just nu klarar jag mig inte utan stämpeldynor, mist och plast. Sen är jag väldigt förtjust i pilar och stjärnor av olika material.

4. Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Maggie Holmes är min största inspiration just nu. Jag bara älskar hennes sätt att bygga upp en layout, hennes fina foton och de dekorationer hon använder. Sen har jag en hel drös duktiga scrappare som jag följer genom deras fina bloggar. Jag tar en bloggrunda nästan varje dag.

5. Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jag gillar att bygga upp en layout med hjälp av lager på lager, gärna efter att ha gjort bakgrunden så som jag beskrev tidigare. Men ibland är det bara så befriande att göra en riktigt enkel och stilren layout i Clean and simple stil.

Min utmaning till er är att scrappa efter ett recept. Det som står i receptet måste finnas med, men du får lägga till andra saker. Det är fritt att göra kort, layout eller något altrat bara du följer receptet.



Här är lite inspiration från mig:



Hoppas att du gillar min utmaning och vill vara med! Lycka till! 

Raken: 



Vi i DT har også lekt oss med oppskriften til Åsa, og kommet frem til veldig ulike resultater ;)


GryA


Stine

Julia

Linda
 
Maya
Ett tagalbum inni en Lindt-sjokoladeboks.
Oppskriften til Åsa er brukt på både boksen og albumet.

 
 

Reglene våre finner du her, husk å lese gjennom dem før du deltar :)



1 kommentar:

GryA sa...

Dette var en utrolig moro oppgave å jobbe med! Håper mange tar seg tid til å prøve seg på den.

Stor takk til Åsa!