søndag 13. juli 2014

Feriealbum

Husker dere at jeg startet på et feriedagbokprosjekt i fjor vår? Jeg lovte at dere skulle få se det ferdige prosjektet. Det passer godt nå i disse ferietider hvor feriebildene og minnene samler seg opp og man kanskje vil gjøre noe med dem.
 
Album-cover og første side som viser bilde av ene kartet vi brukte underveis.
På kartet merket jeg av for hver dagsetappe vi kjørte.
 
 

I alle ferier fra jeg var barn har jeg sendt postkort. Det skulle jeg gjøre denne ferien også, men nå skulle jeg også ha et postkort selv fra hvert sted vi hadde besøkt. Disse postkortene fikk plass inni albumet underveis. Enten så brukte jeg baksiden til å skrive om dagen på eller så har jeg limt bilder på baksiden da jeg kom hjem.
Dette var også gøy for barna, for de fikk også finne postkort fra hvert sted.
 
 
 
Billetter og andre ting har jeg også tatt vare på. På høyreside under har jeg skjult et kart mellom bildene som kan dras frem med en tab.
 
 
  
  
Her har både billetter og deler fra brosjyrer kommet med + et postkort selvfølgelig.
  
Annen type suvernier har også fått plass i lommene. En stoffbit fra to reklamecapser.
(le Tour de france-logoen og den rød prikkete trøya bak bilde.)
 
 
På siden nedenfor limte jeg også inn beskrivelsen av en fjelltur vi hadde på europas høyeste tursti i Zermatt. Da får man med seg detaljer man ellers fort glemmer.
 

Underveis så ble boka til og den ble kanskje litt annerledes også enn først tenkt. Mange lommekortene jeg hadde laget på forhånd ble ikke brukt. 
 
 
 
 
For å få inn flere bilder laget jeg et lite flippalbum på en side. 
 
 
Det er gøy å se tilbake på denne turen når jeg har fått skrevet mye om hva vi gjorde og hvor vi reiste, men det var litt ambisiøst også når jeg skulle begynne å plukke mellom et par tusen bilder når jeg kom hjem.
(Ellers så var det vel kanskje litt ambisiøst å tro at barna skulle klare å fullføre feriedagboka... så neste gang blir det nok en enklere versjon, eller at de får bidra i en felles feriedagbok. )
 
Årets høydepunkter i ferien er også ved å samles til et lite minialbum. Men i år er verken ferien eller feriedagboka så avansert! Men preget av lommescrapping er den.  Følg med så får dere se litt senere i sommer!
 
Har du lyst til å dele din sommerscrapp så bli med på vår åpne sommerutfordring HER.

 

1 kommentar:

Randi Elisabeth sa...

Kjempeflott album :) Så masse kjekt du hadde fått med deg :)