søndag 15. september 2013

She`s so cute 38


Utrolig artig å få lov til å være gjestedesigner for Thats Just So Cute. Tusen takk!



I hverdagen lyder jeg navnet Ragne Hvidsten, men i scrappeverdenen kaller jeg meg Blåmeis og har bloggen Kvitring fra Kvisten. Jeg er mamma, kone, venninne, turvenn, tante, søster, datter, kollega og noen ganger er jeg bare meg.

1) Når startet du med scrappingen?
Scrappeverdenen åpnet seg for meg i 2006. Jeg har alltid vært opptatt av foto, tekst og skriblerier, men den gangen ble jeg kjent med noen hyggelige damer som introduserte meg for scrapbooking. Siden har jeg vært bitt av basillen!
2) Hva inspirerer deg?
Blogger, utfordringer og magasiner inspirer meg. Mest av alt liker jeg å sitte sammen med andre scrappere, og det skulle jeg gjerne gjort litt oftere!
3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc?
Jeg bruker mye Distress ink, svamper til fingertuppen, skjærebrett og ??. Innimellom får jeg hang up på ett eller annet, men trær kommer jeg alltid tilbake til. Trær i alle fasonger, uttrykk og materiell; chipboards, stempler, papir, treknapper etc.
4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Jeg blir inspirert av mange, men særlig blir jeg imponert over de som lager tilsynelatende enkle sider, med få men effektfulle detaljer. Ofte er det C&S. Jeg digger det, men klarer sjelden å få det til selv. Jeg forstår ikke fransk, kjenner ikke dama, men bilder sier som kjent mer enn tusen ord! http://sabscrap.blogspot.no/

En annen dame jeg har fulgt en stund er Elizabeth. Hun har en utrolig evne til å skape symmetri og harmoni på LOene sine, selv om de er fulle av mange, mange forskjellige elementer. Stilen er endret over tid, men jeg har alltid likt tekstoppsettet til



Og så til Maya som jeg ble kjent med i 2006 og som har inspirert meg siden! Hun er rå; hun produserer enormt mye, hennes indre idebank framstår som utømmelig og variasjonen i det hun lager er stor.
Ei annen dame som imponerer meg kraftig med sine kort er Lisa A, de er rett og slett genialt enkle, men bak ligger et godt stykke håndtverk! 
5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Bildene er alltid utgangspunktet. De påvirker fargevalg, tema og gir assosiasjoner til de stemninger bildene er tatt i. Jeg liker å gjenskape de samme stemningene og ta vare på minnene.

Utfordringen
Jeg vil se en stamme, en grein, ei rot, et blad, bark, årringer eller noe annet som har tilknytning til et tre. Det kan være et høyt tre, en lav busk, et slektstre, livets tre eller kunnskapens tre. Det kan være et helt tre eller bare en liten del av et tre. Valget er ditt.
Uansett skal det være godt synlig, men trenger ikke å dominere. Materialet og teknikken du bruker velger du helt selv. Jeg gleder meg å se hva du finner på!

Be inspired by a tree in whatever way you want!


På denne LOen har jeg brukt sjablong og stempelpute, bokstavene er av tre og det samme er den enkle pynten.

Her har jeg brukt et filt tre som jeg har hatt liggende lenge. Det stammer fra en gammel leke. Og for en gang skyld fikk jeg brukt det jeg har spart på!


Vi i DT har også latt oss inspirere av tre på ulike måter:

Maya 

GryA

Stine

Julia

Linda


Vi håper du blir med å leke med oss!

Dette er premien du kan stikke av med, sponset av Ragne :)










Ingen kommentarer: