torsdag 15. november 2012

She`s so cute 29

Vi er så heldige her hos oss! Den ene etter den andre gjestedesigneren dukker opp i bloggen vår!
La oss presentere nok en flott dame:


Jeg heter Elisabeth Helland, bor i Mandal som ligger i Vest Agder. Sivilstatus er gift, 3 barn og blir ganske snart 35 år. Scrapping startet jeg med høsten 2003 når jeg gikk gravid med eldstejenta, og siden har det igrunnen bare blitt sånn.

Det er ikke "bare en ting" som inspirerer meg, det kan være så mangt. Alt fra oppsett, farger, bilder, klær og hendelser som skjer i livet vårt. Hovedtyngden av inspirasjon kommer fra ungene og alt hva de gjør og finner på, og det jeg scrapper er hovedsaklig LO'er til de. Uten tvil er det inspirerende å være med på treff, kikke i diverse blogger og bare sitte med venninner og ha kvalitetstid med de mens man gjør det man liker best.

Skjærebrettet er så klart det jeg nok det jeg aller først tenker på da. Et gammelt Fiskars skjærebrett som har holdt koken i alle disse årene. Deretter kommer vel lim/tape og pusseklossen fra MM. Må også nevnes at symaskinen er flittig i bruk og er nok deretter en ting jeg foretrekker å ha tilgjengelig når jeg scrapper.

Hvilke scrappere som inspirerer meg og hvorfor? Oj, det er et vanskelig valg faktisk. Selv om jeg ikke scrapper mye vintage, steampunk, art journal etc, så lar jeg meg inspirere av de stilartene jeg ikke bruker vanligvis. Å hente ett tips her og ett tips der, og flette sammen til noe man selv er komfortabel med gjør liksom at man ikke går trøtt av denne hobbyen. Ingen nevnt ingen glemt, for det er så mangt som inspirerer både innenlands og utenlands med hver sine særegenheter.

Når jeg scrapper, så velger jeg alltid ut bilde først, deretter kartongen, og så er det mix-max med mønsterark. Jeg er i en "non-shopping-periode" og bruker av det jeg har noe som ikke er lite og jeg innrømmer at jeg ikke alltid henger med på hva som er "hot or not".... Sliping av bildene er nok en teknikk som har vart over lengre tid, og litt misting her og der. Ellers sørger jeg også alltid for å ha plass til å skrive litt "hvem-var-hvor-og-når"

Så, over til oppgaven jeg har lyst å se dere leke med :o)
-Nevnte at jeg ikke alltid henger med på hva som er hot or not, og tenker at egentlig er ikke det så veldig viktig for hjemme hos deg selv, i skuffer og skap finner du alltid noe som kan brukes på både kort og LO'er. Scrap = søppel og det er jo der opphavet av hobbyens navn ligger, scrapping !!

Jeg vil at du skal finne noe som ikke er scrapperelatert og putte på prosjektet ditt, samtidig vil jeg også at du skal ta ett dykk i det utstyret og stæshet du har liggende og bruke det også.

Jeg har så klart også ruslet rundt i huset for å se hva jeg kunne finne, og på bildet under ser du litt hva jeg har brukt på den første LO'en min;
En colaboks, brødpose og en kjekspakke. Herav tok jeg av "duppeditten" på toppen av colaboksen, brukte brødposen og den hvite bølgepappen fra kjekspakken -kjeksene delte jeg forøvrig med ungene..hehe

Slik ble det ferdige resultatet...

Som du ser, så har jeg malt litt på bølgepappen, og mistet litt på brødposen. Underveis i scrappingen fant jeg også en tannpirker som jeg brukte til vimpelen. Fikk av "duppeditten" med hullet i midten og festet en brads inni der. Mønsterarket jeg har brukt er Scenic Route sitt fra 2005.

Når jeg først var så godt i gang, klarte jeg ikke helt stoppe, så det ble enda en LO.
På detaljbildet under skal jeg forklare litt hva jeg har brukt her
Her kan du se at jeg igjen har brukt "duppeditten" fra colaboksen eller øl/ciderboks om man vil. 
Jeg har brukt en stjernepunch på det blå arket som forøvrig er fra Chatterbox (veeeeeldig gammelt) og stjernene som ble punchet ut har jeg spart på, og limt på oppover arket, ellers ville de nok havnet i søpla. Jeg har også brukt ei beskyttelsesCDplate. Slike som ligger på toppen i stabelen med CD/DVD plater jeg kjøper på f.eks Europris. Her kan man jo også bruke favorittplata til poden om den er ødelagt og hakkete, eller at den er fravokst av interesse. Forøvrig, de hvite "splættene" er Tip-Ex eller blanko om man vil kalle det for det. Tørker fort og har en litt kul tekstur på seg når den blir klattet på....billig er den også hos bokhandleren ;)

Da håper jeg at flere tar ett dykk og ser hva som finnes av gammelt stæsh å kunne bruke, og finner litt "søppel" som du bruker på det du lage.Gleder meg til å se prosjektet ditt! Og så klart, vinneren får en RAK fra meg!!
Lykke til!



Vi i DT har også kost oss med gamle skatter, og dette er hva vi har laget:

Maya
Jeg har samlet sammen noen frimerker fra jobb, brukt Kopistempelet mitt fra jobb, binders og stiftemaskin + skrivepapir. Det gikk nesten litt sport i å få med meg mest mulig! 

Julia
Jeg har brukt merkelapper fra klær, underlag for glass fra hotell og et mønsterpapir fra restelager

Gry A
Jeg har brukt åpnerdingsen fra en brusboks for å trekke opp tagen som er inni posekortet. I tillegg har jeg brukt et gamelt mønsetrark fra October Afternoon. 

Pia
Jeg har brukt ekte ispinner for å lage disse innbydelsene.

Linda
Jeg har brukt "åpneren" fra brusboks og gamle papirer fra Sassafras

Stine
 Jeg har brukt nettingen som har vært rundt en vinflaske og et mønsterark jeg har hatt liggende i flere år.


Fristen for å delta på utfordringen er 30 november kl.23.59.
Reglene våre finner du her.


1 kommentar:

LindaSS sa...

For en super oppgave... og den pappen fra kjeksen var jo helt supert... den må legges bak øret og huskes... ser ut som vi må kjøpe en ny kjekstype... ehehhee....