tirsdag 15. juni 2010

She's so cute 6 - Ann Cicilie!

Vi er så stolte over å kunne presentere vår gjestedesigner nummer seks - ingen ringere enn Ann Cicilie, eller Gæmmis som mange kjenner henne som i blogg- og forumverden! En herlig fargerik dame med en helt egen stil man bare MÅ studere igjen og igjen!!

I bloggen hennes, http://justfollowthebutterflies.blogspot.com/, finner du både kort, minialbum, layouts, bordkort.. alt hva en scrappers øyne kan kose seg med!!

1) Når startet du med scrappingen?
Jeg oppdaget scrapping da jeg var gravid første gang, det er nå 4 år siden. Jeg forvillet meg inn på Scrappejungelen i Stavanger, og det var kjærlighet ved første blikk.

2) Hva inspirerer deg?
Scrapbook Trends er mitt favorittblad, jeg kan bla i et nummer i timesvis og la meg inspirere av de varierte layoutsene. Ellers bruker jeg en del timer på å surfe rundt på forskjellige blogger etter inspirasjon, det finnes så utrolig mye lekkert der ute!

Synes også det er mye inspirasjon å finne i interiørblader, eller en vandretur i København (spesielt Christiania!).

3) Er det noe du ikke kan klare deg uten?
Akkurat nå er jeg veldig, veldig glad i punchene mine fra Martha Stewart Crafts. Dessuten er jeg avhengig av mønsterark fra October Afternoon, og selvsagt Thickers. Og så synes jeg Stickles i fargen platinum er genial.

På utstyrssiden er jeg på steinaldernivå; jeg har ingen skjæremaskiner, og skjærebrettet mitt er et godt, gammeldags rosa og grønt et fra Provo Crafts.

4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Michelle Clement er min favoritt for tiden! Jeg elsker den rotete stilen hennes og kan finstudere detaljene på layoutsene hennes i en evighet. Bortsett fra henne finner jeg mye inspirasjon på Studio Calico sin blogg, de er gode til å fremheve kreative sjeler som tenker utenfor boksen.

5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg liker håndsydde detaljer veldig godt for tiden. Og så prøver jeg på å bli litt flinkere på å eksperimentere med stempling og maling og glimmermist og sånt. Bortsett fra det har jeg ingen fast fremgangsmåte, bortsett fra at det alltid ender i et fryktelig rot når jeg scrapper

- Ann Cicilie -


Og så over til Ann Cicilies oppgave!

Min oppgave er å scrappe noe vanskelig! Det kan være et bilde du synes er vanskelig, det er kanskje for fargerikt eller et tungt minne? Eller det kan være en teknikk du synes er skikkelig utfordrende, eller kanskje et brettekort du virkelig må holde tunga rett i munnen for å få til? Jeg vil at du skal virkelig utfordre deg selv og ta fram det du alltid legger fra deg når du setter deg ned - bildet/bildene eller teknikken må til pers, og den må til pers nå!


Jeg har valgt et bilde jeg tok av mine to jenter, Amanda og Sofie, tre dager etter at Sofie kom til verden. Jeg elsker dette bildet, jeg synes det lyser søskenkjærlighet av det og det var veldig rørende å se mine to snupper ligge slik og kose seg. Men fikk jeg scrappet det? Ikke søren. Har prøvd minst ti ganger, med ti forskjellige stilarter, men det har aldri klaffet. Jeg synes bildet er vanskelig å scrappe fordi det betyr så mye for meg, men også fordi det er et fargerikt kaos av elefanter, kaniner og ponnier (og mye av sjarmen i dette bildet ligger i alle fargene)!

Til slutt valgte jeg å gripe an bildet fra en fargerik vinkel, men uten å bruke så mye stæsj. Mange ville nok valgt en enklere stil for å fremheve dette bildet, og jeg var også inne på denne idéen, men synes det funket bedre for meg med den løsningen jeg kom med.

Jeg har klippet ut et mønster i et mønsterark fra October Afternoon, og har med den og kraftkonvolutten fra Maya Road skapt litt motvekt til det gule bakgrunnsarket (også October Afternoon) og det rosa stoffarket fra American Crafts.


Litt søm frisker alltid opp.


Kraftkonvolutten er også genial fordi jeg kunne bruke den til å gjemme teksten inni, en tekst som er en veldig personlig hilsen fra meg til jentene mine.



En herlig utfordring som vi i DT har kastet oss over! Tusen takk skal du ha, Ann Cicilie!

Camilla
Jeg har i ca 1 år planlagt å lage en layout med vekt og mål fra alle besøk på helsestasjonen. Jeg har utsatt og utsatt, men med denne utfordringen fikk jeg endelig gjort det.



Asil
Jeg synes det er kjempevanskelig å scrappe bilder av meg selv, liker i grunnen ikke å se bilder av meg selv. Men her fikk jeg slått to fluer i en smekk, brukt bilde av meg og skrevet noe veldig personlig til hver av barna på tag´ene som er gjemt inne i den brune papirposen. Livet er som kjent ingen dans på roser, ei heller for mamma.


Line
Jeg har lenge sittet å niholdt på dette bildet. Jeg bestemte meg for at den dagen dette ble laget skulle jeg virkelig ta kontroll over kroppen min og meg selv. Den dagen har kommet, og det er nå mitt største mareritt! (Historie i bloggen)


Isabell
Dette bildet har lagt en god stund å ventet på å bli scrappet. Jeg synes det generelt sett er vanskelig å scrappe bilder av oss to i lag (meg og min mann), men i tillegg er jeg inne i en enorm tørke om dagen, så det er vanskelig i seg selv å sette seg ned å begynne.



Og her er den flotte premien fra Ann Cicilie som du kan vinne! Alt du trenger å gjøre er å utfordre deg selv og scrapp det vanskelige du har utsatt - helt til nå!


Legg inn ditt bidrag i McKlinky under her, og Ann Cicilies premie kan bli akkurat din! Vi gleder oss til å se hva du lager!

Innleveringsfristen denne gangen er 1. juli 2010 kl 23:59.


2 kommentarer:

Unknown sa...

lovely work girls .
byebye,Lean.

Asil sa...

Dear Olga, I can't find your entry on you webpage - could you please try to post it again?

Thank you.

Asil :)