fredag 3. oktober 2014

She`s so cute oktober

Vi er heldige å ha besøk av enda en kjekk dame, med en super utfordring!
Håper du tar den?




Jeg heter Lisa (mange kjenner meg nok som Asil på nettet), bor i Tigerstaden med mann og to barn - og sistnevnte er ofte de jeg "scrapper".. Er utdannet lesehest, men jobber med helt andre ting enn bøker nå. Scrapping er virkelig balsam for sjelen, og når jeg endelig får satt meg ned forsvinner timene fort. Dessverre blir det aldri nok timer i døgnet, men nå som sommeren er på hell og høstmørket kommer over oss, pleier jeg alltid å sitte mer med papir og stæsj enn andre årstider! Kjempegøy å få være gjestedesiger hos TJSC i oktober, tusen takk jenter!!

1) Når startet du med scrappingen?
 Jeg startet da jeg gikk ut i permisjon med junior i 2006 da jeg fikk et scrappe-kit av en kollega. Vips, så var jeg hekta! Noe av det første jeg laget var takkekort og layouts som bar preg av "more is much better than less", en stil jeg heldigvis har lagt av meg nå!

2) Hva inspirerer deg?
Reklamerbilder! Det kan være alt fra fargekombinasjoner til former, men da kjenner jeg det kribler ekstra i fingrene. Og andres papirarbeid er selvsagt veldig inspirerende! Jeg suser stadig rundt på Pinterest og Instagram, blogger og på nettsidene til produsentene på jakt etter tips og inspirasjon!

3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc?
Mange B'er: Blomster, buttons (ikke knapper, men sånne halvveis kuler som jeg aldri husker hva heter), bling. Maling/mist/sverte. Rubons, små klistremerker, tråd, stiftemaskin. Åh, det er ganske mye jeg ikke klarer jeg uten. Det hadde kanskje vært enklere å ramset opp hva jeg kunne klare meg uten..

4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Det er alltid morsomt å finne nye inspirasjonsscrappere, og jeg kan veldig anbefale en tur innom belgiske Lilith, australske Raquel Bowman og Sasha Farina fra Singapore. De har både klare farger og duse farger, cluster og lag-på-lag, og er bare utrolig flotte papirkunstnere!

5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg starter stort sett oftest med enten et bilde, og så bygges det på etterhvert.  Jeg liker å kline med maling/stempling/spray, og jeg eeeelsker små splæsjer! Stilen min er nok en blanding av white space, cluster og lag-på-lag. Framfor alt er nok framgangsmåten min langsom. Jeg kan sitte i timesvis og flytte på halvperler!

Nå for tiden er jeg opphengt i tråd på prosjektene mine igjen. Derfor vil jeg at dere skal sy tittelen på prosjektet deres! Selv har jeg brukt en sjablong siden jeg har verdens mest håpløse håndskrift, men her er det bare å leke seg med nål og tråd!


Et lite nærbilde av tittel..


Og her er premien:


Håper dere liker oppgaven, jeg gleder meg til å se hva dere lager!


Stine



Maya





Linda



Julia




Ingen kommentarer: