onsdag 15. juni 2011

She`s So Cute - A.R.K

Hipp hurra!!!
Endelig så er det klart for en ny gjestedesigner hos oss.
Og det er utrolig stas å fortelle dere at det er selveste
som har takket ja til å være vår gjest i juni.

 
 Når startet du med scrappingen? Jeg startet med scrapping høsten 2008. Da hadde min yngste datter hatt konfirmasjon, og jeg ville overaske henne med et album til bursdagen. Jeg oppdaget etter hvert at det fantes både inspirasjon og shoppingmuligheter på internett, og da tok det helt av.

Hva inspirerer deg?
 Jeg blir veldig inspirert av å kikke på blogger og studere hva andre har laget. Spesielt synes jeg det er mye lekkert i digital scrapbooking, og det er gøy å forsøke å få til noe liknende med saks og papir. Noen ganger får jeg bare en ide helt ut av løse luften (tror jeg i hvert fall).


Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc? Som de fleste andre som holder på med dette, er jeg veldig glad i å shoppe, og har vanskelig for å sette bremsene på. Det er derfor rikelig å velge mellom når noe skal lages. I vinter dro jeg på vinterferie på fjellet, og da pakket jeg et nett med litt forskjellig utstyr så svigerinnen min og jeg kunne lage et kort hver dag (heldigvis for det - det var så dårlig vær at vi bare kunne være inne!). Da tok jeg med: cardstock, mønsterpapir, skjærebrett, saks, lim, limputer, Colorbox Fluid Chalk, litt blomster, et par puncher og det siste kittet fra Studio Calico.

Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor? Det er mange som inspirerer meg, og det er ikke lett å velge. Dersom jeg skal nevne noen; Kaori Watanabe, Lene,  Tara Anderson, Viola MahrGro NilsenMarta Vannay, og mange andre.

Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg har ikke noen spesiell favoritt-teknikk, tror jeg, men jeg er glad i malingsspruting og prikker. Er ikke spesielt flink til det, og kunne ønske at jeg fikk til å lage flotte flekker med blekk strategisk plassert. Blir alltid utrolig fasinert når jeg ser noen som mestrer den teknikken. Ellers bruker jeg mye ink på kantene, symaskin eller håndtegnet søm. Jeg liker også å legge litt arbeid ned i bildene i PSE før jeg printer dem ut og limer dem opp på en layout. Forresten så er jeg også helt hektet på å lage kort for tiden..

Jeg ble utrolig overrasket og glad da jeg ble spurt om å være gjestedesigner hos "That's just so cute". Siden jeg ikke er så veldig oppdatert og oppfinnsom på teknikker og sånt, har jeg satt sammen et lite prosjekt med bruk av restepapir og andre rester.

Her kommer et lite prosjekt som jeg har dokumentert.

Det er ikke fordi jeg er gniten eller ikke har nok å ta av, men jeg klarer aldri å kvitte meg med papirrester som er store nok til å kunne brukes til noe (og da er de jo ganske små). Derfor forsøker jeg av å til å utfordre meg selv til å bruke opp rester. Bildet under viser næringskjeden til papirene mine etter at de er blitt små nok til å få plass i en A4-plastlomme. Da havner de i svenskepermen sortert pr. farge. Når de blir 10 cm og mindre, flytter de opp i Åhlens-kurven, og til slutt har jeg en liten razzia og trykker ut masse små firkanter


Nå skal jeg lage en layout med papirer fra Åhlens-kurven. I tillegg ønsker jeg å få brukt opp noen gamle rub-ons som egentlig er ganske fine, og litt klistremerker og border. Her er det jeg vil bruke:


Først limer jeg noen papirstrimler og border på hver side av arket og kliner utover litt rub-ons. Når det er gjort virker det som om arket er avlangt i portrettformat, og ikke kvadratisk.


Så trykker jeg ut litt border med forskjellige punsjer og limer strimler med papir, og noen ferdige klistremerker oppå hverandre i et felt på midten av siden.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha litt dusere farger på denne siden, så da sprayer jeg alt med Studio Calico hvit "Mr Huey". Den hvite misten som har kommet på bokstavene og rub-onsene, kan jeg bare tørke vekk med litt tørkepapir, evt. med litt vann på.

Det hadde sikkert vært lurere å lime på bokstavene etter mistingen, men det er lett å være etterpåklok...

Litt flere rub-ons supplert med et nydelig bilde, litt svart glimmermist sprutet utover med pensel, og litt bling, og layouten er fiks ferdig!

Men jeg er i det produktive hjørnet, så jeg gir meg ikke med det. I min jakt på restesaker, kom jeg over disse flotte rub-onsene fra Hambly som jeg hadde glemt at jeg hadde. Passet perfekt på dette ferdige kraft-kortet i 5x7 som jeg kjøpte på Hobbykroken. Jeg har også klart å gjøre kål på et helt ark med disse flotte rammene fra EAD Designs. Her har jeg supplert med et par chipboard figurer fra Crate (favorittleverandør) og en Maya Road doilie. Bakgrunnspapirene er også fra Crate, og båndet fra American Crafts.

Jeg har nettopp lært meg på en blogg jeg var innom (husker ikke hvilken!) at ved å lime en stripe cardstock på baksiden av båndet, kan det bøyes sånn som en vil. 


Til slutt et lite kort med firkanter fra "siste reis" posen. Også dette har jeg sprayet med hvit "Mr Huey" for å dempe fargene noe. Jeg har brukt litt stickles i fargen Fruit Punch og Stardust langs kanten på det røde arket og på den lille rosen fra Papirloftet. Stempel er fra Ladybug & Friends, brad fra American Craft.

Jeg utfordrer dere til å grave litt nederst i skuffen, og finne frem det halvbrukte arket med klistremerker eller rub-ons og de minste papirrestene, og bruke dette på en layout eller et kort. Veldig enkelt!!

Sjekk den premien fra Aud Randi da
Lykke til!

Aud R.

 Og vi i teamet har jo også lekt oss med rester

 Fant frem et resteark med rubons fra My minds eye og brukte kun det sammen med en dusj orange glimmer mist.

 Jeg har brukt små restepapirbiter, og noen rubonsrester fra et ark med Sarah Kay som aldri blir brukt. Noen små bånd og blondeavklipp har jeg også fått brukt. Sammen ble dette små tagkort som jeg skal ha på to blomster som skal gis bort:)

 Jeg har benyttet en rub-on ramme som jeg sikkert har hatt liggende i flere år, litt restepapir og emballasje som har lagt en stund.
 Pia
Jeg har brukt en papirpose som jeg fikk varer i fra en nettbutikk for leeeenge siden. Gamle rubons og gamle thickers. Den journalingtagen har jeg og hatt liggende en stund.

Gunn-Elin
Her har jeg bare brukt rester og "rot" som lå rundt om på scrappepulten.















11 kommentarer:

Silje sa...

For en morsom utfordring! Denne gleder jeg meg til å ta fatt på! :)

Gunn-Elin sa...

Så bra Silje :) Jeg har også tatt fatt på rstehaugen. Har laget både LOer og andre papirting av nesten bare rester i det siste.

Gleder meg til å se hva du lager til denne.

Ha en fin lørdag!!
Klem..

Synnøve sa...

Så morsom utfordring :D og med laang herlig ferie foran meg så er det kanskje mulighet for at jeg omsider får scrappet litt igjen ! Denne utfordringen fristet veldig :)helt HERLIG inspirasjons lo`og kort :)

Gunn-Elin sa...

Jeg håper du finner mye tid til scrappping Synne :) Og vi blir veldig glad hvis vi får se noen prosjekter fra deg.
Klem

Linda Brun sa...

Tusen takk for et kjempeinspirerende blogg innlegg Aud.. Kjenner at denne bar må jeg hive meg på.
Også veldig lurt med næringskjeden i papirene...

Stine sa...

Heisan!
Jeg ble så inspirert at jeg begynte på du minialbum jeg! men nå ser jeg det står i oppgaven at man skal lage kort eller Lo...så da kan jeg kanskje ikke bidra med minialbumet mitt?
Klem stine

Gunn-Elin sa...

Jo, i våre utfordringer kan du delta med det du ønsker Stine. Det er nok bare en skrivebommert fra oss. Det hender ;p Men del ditt minialbum med oss :) Jeg laget jo det jeg også.

Gleder meg til å se hva du skal trylle frem av dine rester Linda64 :D

Bodil sa...

Fin utfordring.
Jeg bruker rester nesten hele tiden på dagbøkene mine og prøver denne gang å sende inn LOen/siden for i går :)

Gunn-Elin sa...

og dagboken din er bare så flott bojose. Jeg er så imponert over at du klarer å gjennmføre den :)

Maggie sa...

Denne utfordringen kom som bestilt for meg og heldigvis rakk jeg å være med. Dette er første gang jeg deltar her hos dere, så dette er spennende :)

Gunn-Elin sa...

Håper ikke det blir den siste heller Maggie :)