søndag 15. mai 2011

She's So Cute 12 - Pia Bau "bruk blonder, tekstil eller punchede blonder"

Vi er stolte av å kunne presentere en scrapper som nok er kjent for de aller fleste - hvem har vel ikke vært innom bloggen hennes og studert de utrolig detaljerte prosjektene hennes! Danske Pia Bau er vår mai-gjest!! 




Her forteller Pia litt om seg selv!


1) Når startet du med scrappingen?
Jeg startede med at scrappe så småt i efteråret 2006, jeg lavede mest layout og er så senere gået over til kortlavning. 

2) Hva inspirerer deg? 
Jeg bliver inspireret af at se hvad der bliver lavet af kreative udfoldelser rundt på de forskellige blogge jeg besøger men når jeg står foran mit papir og alle mine scrapsager i hobbyrummet kommer inspirationen som regel af sig selv.

 3) Er det noe du ikke kan klare deg uten av utstyr/stæsj/etc?
Der er mange ting jeg ikke ville undvære men min distress ink sværte bruger jeg altid, akryl dabber og blomster er også nogen af de ting jeg bruger rigtig meget.

4) 4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor? 
der er rigtig mange scrappere som inspirerer mig , det kan være de farver eller materialer de bruger eller en sød detalje men ellers er det Anna fra Polen som jeg næsten lige har været på kursus hos som lige fortiden  giver mig inspiration fordi hun bruger så mange forskellige materialer som kan findes rundt omkring og så glimmermist og gesso som jeg ellers ikke har brugt så tit men som har så mange anvendelses muligheder og sjovt at lege med.

5) Har du en spesiell teknikk eller framgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg har ikke en speciel fremgangs måde når jeg starter med et projekt og jeg har ikke nogen ide om hvordan det skal ende med at se ud.
Da jeg begyndte på det her projekt med dagbogen var det en bog som har ligget i mit skab meget længe og faktisk var glemt.

Jeg startede med at male med hvid akrylmaling ,lidt brun akrylmaling i kanterne og sværte vintage photo, derefter synes jeg at de sølvfarvede hængsler, lås og nøgler skulle have lidt gammelt udtryk og derfor malede jeg dem med alkohol ink som er fantastisk til at ændre metals udseende.

Så fandt jeg papir fra Inkido’s forårs serien som bare er så fantastisk og som blev pyntet lidt med blonder og derefter sprayet med turkis glimmermist. Derefter kom resten af pyntet på som jeg ofte forsøger mig lidt frem og tilbage med indtil jeg synes der er en vis harmoni i mit projekt.






Udfordringen er at der skal bruges blonder, textil eller punchede blonder på layout, kort eller andet projekt.
Og her er premien en heldig vinner får tilsendt fra Pia!

Her er DT sine bidrag


har benyttet et ark eldstemann har malt som bakgrunn, stemplet med bobleplast, dymo, stifter, tekststrimler fra et mønsterark & osteklut (punchet blondekant til venstre for bildene)

Ark fra Riddersholm, roser og blader fra Storyteller. Stempler fra Inkadinkado og stickles. 

Da håper vi at MANGE tar seg tid til å delta=)
Link direkte til bidraget ditt i Mr.Linky innen 31.05.11 kl 23:59

1 kommentar:

Scrappegal sa...

Nyyyydelig dagbok!!!! <3
Og de rammene i premien er jo bare suuuperfine!!!! har hatt lyst på dem, men ikke kommet over dem noe sted enda...
Også så varierte og herlige inspirasjonsbidrag!!!! :D