fredag 15. april 2011

She's so cute 11 - Merete- "Den STORE dagen"

Da folkens.....viser kalenderen den 15 dagen i mnd, noe som betyr, at det er tid for ny gjestedesigner her hos oss.
Nå har det seg slik, at hun som egentlig skulle stille som GD, av familiære årsaker, måtte avlyse i siste liten.

MEN vi kastet oss rundt, og fikk sendt avgårde en mail til Merete aka scrappeguri
og hun tok jammen meg utfodringen på strak arm=)

Vi er utrolig takknemlig for at du kunne stille på så kort varsel Merete.



Alle GD'er hos oss må svare på de samme sprm, og her er det Merete kan fortelle om seg selv:

1) Når startet du med scrappingen?
Var på ett kortkurs med Monica("Scrapped") i februar 2006. Jeg har alltid likt å holde på med farger, så dette var midt i blinken for meg. Etter hvert prøvde jeg å lage layouter, som jeg nå igjen har lyst å lage mere av. Hekta har jeg da vært i 5 år, etter jeg startet med blogg er det blitt enda mere spennende med denne hobbyen.

2) Hva inspirerer deg?
Jeg blir inspirert av å besøke andre blogger. Og jeg er så heldig å ha 7 andre scrappegale damer rundt meg, vi møtes en kveld hver 14.dag. Allerede har vi kjøpt flybiletter til messa på Lillestrøm til høsten. Da blir det nok litt shopping igjen, sosialt samvær og helt sikkert nye mange nye ideer i hodet hjem igjen.

3) Er det noe du ikke klarer deg uten utstyr/stæsj/etc.?
Mine favorittprodukter er nok Distress Ink. Jeg liker å sverte ting jeg lager, blending tooler`n er mye brukt.
Har alltid likt produktene til Tim Holtz (hmm... tenk å kunne ha fått møtt ham en gang...)
Symaskina mi blir nå brukt mest til papirprosjekter.

4) Hvilke scrappere inspirerer deg for tiden og hvorfor?
Hmm... dem er det nok flere av, men jeg er ofte inne og ser på bloggen til Pia(piabu) -liker godt stilen hennes. Anne Kristine`s blogg(Anne`s paper fun) må jeg og få nevne.
Men den siste tiden har jeg fått lyst å lage layouter igjen, da har jeg oppdaget flere bloggere som bl.a. er Pia-Iris(pias hobbyland) her inne hos TjSC -hun har spreke farger og detaljer. Samtidig kjempeflink med tittler (der sliter jeg litt), så der har jeg mye å lære. Det er vel lurt å bare slå seg løs og prøve.
Det er nok mange flere jeg kunne nevnt.

5) Har du en spesiell teknikk eller framgansmåte du liker mer enn andre når du scrapper?
Jeg tenker nok først i farger, er det en LO tar jeg utgangspunkt i bildefargene.
Jeg liker å bygge opp kortene etter hvert, uten skisser. Jeg liker bedre fargeutfordringer enn skisseutfordringene, men det kan være greit å finne ei skisse når jeg er tom for ideer.
Under bloggrunder blir jeg ofte imponert over så mye fin blomsterpynting, akkurat der sliter jeg litt.


Så folkens, oppgaven er:

"Den STORE dagen"

Vi vil se LO'er, kort, bordkort, borddekorasjoner til en STOR dag, det være seg konfirmasjon, bursdag, første skoledag, dåp, bryllup, fødsel osv

Her er det Merete har laget til inspirasjon:



 Materialliste:
Mål ca: 20x13cm.
Brun og champagne Bazill og ett mønsterark fra T.Holtz Lost and Found.
Laget hull med Zutter Bind it all

Stempler: TimHoltz
Stempelglede-tekst og hjørne
Rund tekst-konfirmant fra Kreativ hobby med brunt embossing pulver.
Har brukt blending tooler med distressfargene; SpicedMarmalade, FiredBrick, Must.seed, Brundled Sage og Walnut Stain.
TimHoltz Sizzix On the edge-Ornate og Die Tag.
Spellbinders small scalloped circle inder teksten konfirmant
Scalloped EdgeFrame-rammen rundt teksten "Magi..." embosset litt med brunt pulver og vokstråd.
Div. bånd, charms klokke og nøkkel fra Korthobby. Resten av metallet er TimHoltz.
 

Og her er premien som en av dere heldige deltagere kan stikke av med:





Her er hva vi jentene i teamet har laget:

Jeg har laget bordkort og invitasjon som matcher, og et bordkort av en bobbiner. Synes de er så tøffe.

Kort til 1 åringen, med lys og bordkort til kakeselskapet.

Jeg har laget gavepose til dåpsgave

Kort til konfirmant


Har brukt kraft-kartong og diverse resteark., tekststempel fra North Star Stamps, og bilstempel fra papirdesign. Grungboars og gamle frimerker.

lagde et felt til å skrive på på baksiden
Rammen er en emballasje etter noen blomster i en slags plastfiner, om jeg kan si det sånn. Har brukt papir fra Riddersholm, roser fra Storyteller.Tekststempel fra Storyteller og swirl fra Inkadinkado. Mellisa Franceshjerte og grungeboard.

Da folkens, håper vi å se MANGE bidrag.
Legg inn direktelink til blogginnlegget ditt i MrLinky under.
Fristen for å levere er 30.04.11 kl 23:59





3 kommentarer:

Heidi sa...

Det gikk litt fort i svingene her hos meg og jeg la kortet mitt inn til utfordringen deres. Vet jo at det ikke kan kombineres med andre utfordringer. Beklager!
Klem:)

Gunn-Elin sa...

Sorry seint svar her Heidi. Det er lov å være ivrig :) Håper du vil delta hos oss også.
Klem :)

Tindaloo sa...

linky er plutselig stengt! så jeg får ikke lagt inn kortet mitt :( Klokka er jo ikke 23:59 enda, 'bare' 23...
Jeg som hasta for å få det inn... Vel, håper dere sjekker kommentarene også *lol*

http://tindaloo.blogspot.com/2011/04/big-day-konfirmasjon.html