søndag 24. januar 2010

Cute tips # 2 - Hjemmelagde blomster

Da er vi klare for vår andre Cute tips! Denne gangen vil vi se hjemmelagde blomster. Oppgaven er altså å lage blomster av ting man har hjemme. Her står du fritt til å bruke alt av material du måtte ønske, papir, tekstil, platikk, aluminiumsfolje,bakepapir eller klippe ut mønster og pynte til. Det eneste krav vi har er at det skal være blomst. Vi i designteamet har funnet fram både papir og heklenål og puncher og laget våre egne blomster som kan pryde våre prosjekter.



Asil
Disse blomstene har vi sett før, og det er så anvendelige at de fortjener å komme fram i lyset igjen! Og hvem har vel ikke bunker med restepapir liggende - perfekt for formålet

Jeg har punchet en haug med retro blomster og limt de sammen i bunker på tre.


I midten har jeg limt på en knapp og pyntet med en reste-bling. Alle blomsterbladene rulles innover, før de rulles litt ut igjen.


Og da er det bare å sette seg ned og lage masse blomster til framtidige prosjekter!



Line
Jeg forguder alle blomster som er laget av stoff! Jeg har brukt en blomst som er fra et stoffstykke, et grått blondebånd, paljetter og en diamantpynt fra Prima.


Camilla
Jeg vil vise dere en enkel blomst som de fleste kan klare å hekle.
Her kan dere se hvordan man lager luftmasker(LM).
Her kan dere se hvordan man lager kjedemasker(KM).
Her kan dere se hvordan man lager festmasker(FM).

Start med 6 LM, sett sammen til en ring med 1 KM. 15 LM, 1FM , gjenta syv ganger til, da har du 8 "blader" til( eller så kan du hekle så mange blader du får plass til/syns blir fint til). Fest tråden og pynt med en perle.



Francielle
Jeg er en stor fan av såkalte Lollipops-blomster. Og disse er veldig enkle å lage. Og varianter er også uendelig.
Jeg fant fram restepapir og klipte til rundinger i forskjellige størrelser og farger.


Sorterte de så etter størrelse oppå hverandre. Størst nederst og de mindre oppå der igjen. På de fleste har jeg rufset kantene og svertet til med cat eyes stempelpute. Andre har jeg brukt Gesso eller Crackle Paint for å få litt tykkere lag langs kanten. På noen har jeg også brukt tekstil og tyll.

Og til slutt har jeg brukt knapp eller brads på midten av lollipopsene. Mulighetene på disse er uendelige og de blir virkelig stilig når man blander søte papir med en litt røffere pynt på midten! Lykke til!


Isabell
Blomsten er laget av en bit aluminiumsfolje, 1 del hvit tyll, 1 sort tyll, 1 utstanset bølgepapp retro blomst, bånd i to forskjellige farger, bit fra en duk/løper, pyntestener og Primabling i midten.


Vi trekker en vinner som får en RAK i posten!

Publisèr ditt/dine bidrag i egen blog og link til oss under kommentarfeltet under her( lenken skal lede direkte til ditt bidrag). Har du ikke egen blog kan du sende ditt/dine bidrag til oss per mail til thatsjustsocute@hotmail.com innen 08.02.10 kl 23:59.

19 kommentarer:

Lene sa...

Så flotte og kreative blomsterforslag !! Virkelig herlige!

Iselin sa...

Forelsket meg helt i Isabell sine blomster! <3 Og Asil sine også!

*skriver retro-blomst-puncher på handlelisten* ;oD

Anonym sa...

ÅH så masse flotte egenproduserte blomster!! Skal se om ikke jeg får slengt meg på denne :D takk for inspirasjon jenter!!

Ellen sa...

Tuuuusen takk for herlig inspirasjon! Jeg synes hjemmelagde blomster er såååå kule for de passer gjerne så bra til prosjekter i farger og mønstre. Fikk virkelig noe supre ideer her. Takk igjen!!! Spørsmålet blir om jeg har noe å gi videre. Får tenke meg litt om her!

Lill sa...

Heihei..så utrolig smart..dette var fin inspirasjon..skal slenge meg på jeg også:)ha en flott kveld videre..klem

Ann Cicilie sa...

Tusen takk for flotte forslag til blomster man kan lage selv, og en artig utfordring!

Dere finner fire blomster fra meg her :)

Ulltraaden sa...

Mine blomsterforslag ligger her
http://ulltraaden.wordpress.com/2010/01/25/utfordring-hjemmelagde-blomster/

Og jeg har visst gått til innkjøp av blomsterpunsher idag <3 Må prøve noen av forslagene ;)

Linda Brun sa...

Her er et kort med hjemmelaget blomst.
Har også flere hjemmelagde blomster i bloggen min

UlrikaT sa...

Tusen takk for inspirationen! :)
Her er mitt bidrag: http://lofoto.blogspot.com/2010/01/hemmlagade-blommor.html

Ellen sa...

Her er mine små blomster: http://ellensoase.blogspot.com/2010/01/artistic-trading-cards.html

Marianne sa...

Dette var en morsom oppgave! ;)
Her er mitt bidrag til utfordringen.

Sakkalo c",)

Toi9 sa...

Stilige blomster dere i DT har laga, og de andre. Her har jeg hekla og sydd litt :)
http://toinishobbyskatter.blogspot.com/2010/01/blomst-cute-tips-2.html

Ha en fin dag :)

Marie sa...

så vil jeg også prøve at være med her for første gange :)

jeg har lavet nogen blomster af stof som er her:

http://nr59.dk/blog/?p=1034

GryA sa...

Mine hjemmelagde...

http://milfordsscrappeblog.blogspot.com/2010/02/cute-tips-2.html

Bthorn sa...

Takk for all blomsterinspirasjon. Her er mitt hjemmelagde blomsterbidrag

Miriel sa...

Så mange kule bomster!

Jeg laget disse i dag: http://miriel.vgb.no/?p=312

:)

Tosk sa...

Mine hjemmelagde blomster :D
http://toskscrap.blogspot.com/2010/02/tavo-diena.html

Hege-Annie Simonsen sa...

Guttekort med hjemmelagde blomster

Takk for inspirasjon! Det er første gang jeg har laget sånne "lollipops " blomster. Fikk sansen for dem nå! :) Fortsatt god helg! Klem, Hege

bestevenn sa...

Her er et par forslag til å lage blomster selv. http://bestevenn-bestevenn.blogspot.com/2010/02/that-just-so-cute-cute-tips-2.html